2013. május 18., szombat

Így készült: Babaváró párnácska torta + piskóta recept

Bababuliba voltunk hivatalosak, és a tortát én sütöttem. Nagyon sokáig keresgettem, hogy honnan merítsek ötletet, kaptam egy csomó linket, képet a családtól, ismerősöktől. Kiindulási alapnak tudtam, hogy kisfiús színekben kell gondolkodnom, és kiscipőcskét kell valahogy készítenem. Így szépen lassan összeállt a kép.
Első lépésként most is a PISKÓTÁT sütöttem ki, 10 tojásból.
Többször kérdeztétek tőlem, hogy mi a jó piskóta titka. Megosztanám a saját, bevált receptemet, amit én is úgy kaptam egy kiváló háziasszonytól és nagymamától, Piri mamától.

A lényeg, hogy sokáig kell a tojásokat verni.Tehát a recept egy 10 tojásos piskótához:

- 10 tojás :) Milyen meglepő :))
- 10 kanál kristálycukor, ( ő porcukorból készíti, de í kristálycukor is épp olyan jó, én ebből sütöm. )
- 2 zacskó vaníliás cukor,
- 10 kanál sima liszt, (ő felesbe süti rétes és sima liszttel, és az egyszerű megoldásokat szeretem.)
- 2 zacskó sütőpor,
- ízlés szerint tehetsz bele citromhéjat. Én a cukorba szoktam reszelni.

A formát, amibe sütjük béleljük ki sütőpapírral, és kapcsoljuk be a sütőt nem légkeveréssel, 170 fokra.
A hozzávalókat én mindig kimérem előre, és kis tálkákba odakészítem. Így lényegesen egyszerűbb, mint kanalazni a zacskóból, a másik kezeddel meg tartani a mixert... Akkor lássunk hozzá.
A tojásokat beleütjük egy nagy keverőtálba, és egy csipet sót teszünk hozzá. Verjük 4-5 percig, magas fokozaton. Adjuk hozzá a cukrot és a vaníliás cukrot, mehet a citrom héja is. Ezt verjük megint magas fokozaton 4-5 percig. Ki kell fehérednie, habos, krémes masszává válik. Ekkor tegyük bele a lisztet és a sütőport. Legjobb előre elkeverni ezt a két összetevőt és szépen beleszórni a tojásos cukorba, folytonos keverés mellett. Nyugodtan lehet magas fokozaton verni tovább, semmi baja sem lesz.
Ha jól összekeveredett, beleöntjük a formába, betesszük a sütőbe és sütjük 40 percig. Még forrón szedjük ki a formából, porcukrozott konyharuhára terítjük, húzzuk le róla a papírt és hagyjuk kihűlni mielőtt töltjük vagy felfaljuk. :)
Én jelen esetben feldaraboltam, mert kispárnát formálok belőle.


A torták lényege a krém, amivel betöltjük. Ezt a tortát tejszínes túrókrémmel töltöttem. Mielőtt a fondant, marcipánt rátesszük, egy kevés, és tényleg kevés vajkrémet kenjük rá körbe, hogy




a krém ne oldja vissza a fondant, és , hogy tapadjon is rendesen. A képen látható a vajkémes borítás.
Ezután nyújtsuk ki a fondant a kívánt vastagságra és a formának megfelelően szabjuk ki, és tegyük rá a tortánkra. Én egy steppelt párnát készítettem.


Feltettem a fehér fondant és egy vonalzó mellett a pizzavágóval húztam szép egyenes vonalakat. Majd a vonalakra merőlegesen is meghúztam a vonalakat. A találkozásokba gyöngyöket tettem.


A párna szélére kék fondantból készítettem fodrot. A maradékból virágokat.


Majd következett a kis babacipő. Keresgéltünk szabásmintákat, végül találtunk. A sablont kinyomtattam, kivágtam és kiszabtam a fondantból. Nagy nehezen összeraktam őket.


Végül elkészítettem a cumit is, és a fehér tojáshabból mintát rajzoltam a cipőcskékre. Felhelyeztem őket a párna tetejére és örömmel nyugtáztam, hogy igazán szép lett! :)




Nincsenek megjegyzések: